Przedsiębiorco! Nie daj się koronawirusowi

Po ogłoszeniu przez polski rząd decyzji o zamknięciu zakładów gastronomicznych w całej branży aż zadrżało i pojawił się ogromny niepokój. Wielu z zaczęło zastanawiać się, co dalej z nami będzie czy koronawirus pokona polskich przedsiębiorców i zdziesiątkuje zakłady gastronomiczne?


Zebraliśmy kilka działań, które pozwolą wam nadal prowadzić działalność w cieniu światowej pandemii koronawirusa.
Sprzedaż na wynos
Postarajcie się zakomunikować klientom, że bez obawy mogą swobodnie odebrać swoje zamówienia w waszym lokalu. Określcie w swojej ofercie dokładne godziny, w których mogą zgłosić się do waszej restauracji/piekarni/cukierni po odbiór. Jeśli to możliwe zorganizujcie jeden punkt odbioru np. okienko bądź wyznaczcie w lokalu jedno miejsce, w którym mogą stać klienci z zachowaniem odpowiedniego odstępu.

Sprzedaż w dowozie

Postawcie na dostawę na najwyższym poziomie. Zapewniajcie swoich klientów, że wszystko odbywa się według standardów i oczywiście ściśle się do nich dostosowujcie. Proponujcie dostawę „pod drzwi” z góry opłaconych zamówień. To przekona klienta do tego, że szanujecie decyzję o ograniczeniu kontaktów. Jeśli jednak odbiorca zdecyduje się na płatność przy odbiorze, postaracie się wyposażyć dostawców w mobilne terminale, aby ograniczyć płatności gotówkowe. Po każdej dostawie zadbajcie o dezynfekcji pojazdu oraz terminala.
Z pewnością obniżenie kosztów dostawy lub nawet ich zniesienie zachęci klientów do składania zamówień.

Specjalne menu

Wiemy, że dostępność wielu produktów z dnia na dzień staje się ograniczona lub surowce te stają się coraz bardziej kosztowne. Jeśli ograniczycie różnorodność niezbędnych produktów i oszacujecie ile ich potrzeba, z łatwością zaplanujecie częstotliwość dostaw. Opracujcie specjalne menu, które działać będzie jedynie w dowozie i na wynos. Dzięki temu klient nie zaskoczy was zamówieniem na coś czego akurat zabrakło w kuchni.

Akcje promocyjne - abonament

Jak wiemy, wielu z nas stara się przebywać większość czasu w domu. Warto zorganizować akcje promocyjne, które przekonają klientów do waszego lokalu. Jedną z naszych propozycji jest zniżka na abonamenty. Zaproponujecie dostawę lunchu pod drzwi klienta przez cały tydzień w atrakcyjnej cenie, przekonajcie go, że dzięki temu nie będzie musiał wychodzić z domu na zakupy lub martwić się co dziś zamówić.


Akcje promocyjne – niższe ceny

Obniżając ceny swoich usług z pewnością przyciągniecie do siebie klientów. Jednak jak zaplanować dostawy surowców? Uważamy, że dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie codziennie innego dania (lub dwóch) z oferty w specjalnej, promocyjnej cenie. Dzięki temu klienci chętniej wybiorą tańszy produkt, a wy będziecie mogli bardziej precyzyjniej zaplanować dostawy surowców i skupić się na tym co w danym dniu sprzeda się w największej ilości.

Sprzedaż voucherów

Obecnie trwa wiele akcji zainicjowanych przez przedsiębiorców jak i samych klientów. Jedną z nich jest #wspieramlokalnelokale, która zachęca klientów do zamawiania jedzenia w dowozie. Jednak nie każdy w tym czasie chce lub nawet obawia się spożywania posiłków „z zewnątrz”. Zachęcajcie klientów do zakupów voucherów, które będą mogli zrealizować w dogodnym, późniejszym terminie dodając na przykład dodatkowe 10% do wartości bonu. Z pewnością wasi klienci chcąc pomóc waszej działalności skorzystają z takiej możliwości.

Bądźcie cały czas w kontakcie z klientami

Informacje o tym co dzieje się aktualnie w waszym lokalu dla klientów są bardzo ważne. Dlatego też, udostępniajcie i publikujcie swoje działania na portalach społecznościowych (np. Facebook, Instagram) co podniesie poczucie bezpieczeństwa ze strony odbiorców. Będą mieli pewność, że wszystko jest dobrze i nie mają czego się obawiać zamawiając u was posiłki.

Co z cukiernią? Co z piekarnią?

Drodzy cukiernicy i piekarze, zdajemy sobie sprawę, że wasza sytuacja jest równie trudna. Dlatego też, polecamy wam także oferowanie swoich usług w dowozie. Dostarczanie pieczywa lub ciast pod drzwi klienta jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Następny artykuł
Dbamy o Wasze bezpieczeństwo
Poprzedni artykuł
Ważna informacja dotycząca Seminariów Lodziarskich